טורבו או לא טורבו ? זאת השאלה
top of page
  • טלי קינן

טורבו או לא טורבו ? זאת השאלה

עודכן: 9 בפבר׳ 2023


נתחיל מזה, שאין טיפת הגיון ב "אני אופה הכל בטורבו" או "אני לא אופה אף פעם בטרובו". בתנור יש מגוון תוכניות לאפייה. כמו במדיח, כמו במכונת הכביסה, כמו במכונת קפה וכמו ברכב.

אתם תמיד נוהגים בהילוך קדמי או תמיד ברוורס? אתם תמיד מכבסים בהרתחה? גם חולצות מש ? אתם תמיד עושים אספרסו קצר? אז זהו שלא. אתם מתאימים תוכנית למה שאתם רוצים או צריכים. אותו היגיון צריך לעבוד גם באפייה בתנור.

תנור בנוי מגוף חימום עליון ותחתון. מי שרוצה לצלות בגריל/להשחים - מפעיל רק גוף עליון. מי שרוצה לאפות - חום עליון תחתון. מי שרוצה לאפות בתהליך של "ייבוש" - מפעיל טורבו - (פחזניות, נשיקות, עוגיות עבאדי וכו). תחשבו "יבש".

אז איפה מתחילה הבעיה ? כשרוצים לאפות כמה דברים יחד. למה בעיה ? כי אם נשים כמה תבניות, העליונה תקבל חם מהעליון ולא מהתחתון והתחתונה - הפוך והאמצעית בכלל בצרות צרורות . אז המציאו לנו תוכנית "טורבו". שם מופעל מאוורר, שאמור לפזר את החום באופן אחיד. למה "אמור" ? כי לא תמיד באמת אחיד...ולכן אנחנו מאלצים פעמים רבות להחליף בין התבניות.

אממה ? יש גם חסרון. אויר חם גם מייבש. (אילת... פן...) הבנתם נכון. טורבו מייבש את המאפים.

לכן, כל מה שאסור לייבש, כמו כל בצקי השמרים, עוגות גבינה, בחושות וכו...לעולם לא אופים בתוכנית טורבו! מה שצריך לייבש - טורבו. (פחזניות, עוגיות עבאדי קרקרים וכו).

אם עושים עוף או תפ"א עם רוטב והתבנית מכוסה בנייר כסף, אין חשש לייבוש ולכן, אין בעיה להשתמש בטורבו ובכמה תבניות בו זמנית.

יש מאפים מיוחדים כמו לחמים ועוגות גבינה, שנדרשת אף תוספת לחות וזה נעשה ע"י תבנית עם מים בתחתית. אז בטח ובטח לא להפעיל טורבו. גם התוכנית הרגילה יבשה לנו מדי.

יש מבין? אם יש מבין, בטח גם הבנתם שלא תמיד ניתן לאפות יחד כמה דברים. ופה יש בעיה חדשה - עוגות בחושות - יש בעיה. חומרי ההתפחה יתחילו לפעול אם נחכה לאפייה בשני סבבים. בצק שמרים - בעיה חמורה. התפחת יתר לבצק בסבב השני. אז מה עושים? שאלה טובה...

חוסכים כסף ועוקבים אחרי הפוסטים שלי ולומדים לאט לאט.

או משקיעים קצת בהווה (כדי לבזבז בעתיד פחות כסף וזמן) ולומדים אצלי.

(שיחת ייעוץ /שיעור בודד /שיעורים בודדים/תכנית הדגל).



38,940 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page